17. Frontin csökkentés

2018. 12. 28. - 0,25 mg alprazolamról 0,1875 mg-ra

Nagyon nehezen stabilizálódtam ez alkalommal. Az alvásom az 5. héten kezdett normalizálódni, de ennek ellenére az 5. héten elkezdett menni a hasam, nem is akár milyen mértékben. Egészen kétségbe estem, mert már így is nagyon vékony vagyok, és ha fogyok, akkor izomból fogok fogyni, amit nem szeretnék! A 6 hét vége felé már annyira jól aludtam, hogy elmaradtak az éjszakai felébredések is, és át tudtam aludni az éjszakát! Nem is tudom, hogy mikor volt erre példa utoljára! A hasmenés a 6. hét vége felé el kezdett konszolidálódni, habár nem szűnt meg, így belevágtam az újabb csökkentésbe. Nagyon szeretnék megszabadulni a frontintól! Úgy érzem, hogy ez egy méreg a számomra. Mivel a frontin rövid hatásidejű, sokkal több problémát okoz, mint a medazepam vagy a diazepam (seduxen), melyeknek hosszabb a hatásideje. A frontin mellett még ami egy borzalmas gyógyszer az a rivotril. Habár a rivotrilnak hosszabb az élettartama, de az agyra erőteljesebb hatást fejt ki, nagyon nehéz tőle szabadulni. Ráadásul nagyon nehéz kisebb - tolerálhatóbb - vágásokat, csökkentéseket végezni ennél a gyógyszernél, mint a seduxennél, ezért nehezebb megszabadulni tőle. Habár seduxenből csak 5-mg-os kapható Magyarországon, de az orvos felírhat 2 mg-osat is, amit be lehet hozatni külföldről, minimális összegért. Így ebben az esetben akár 0,5 mg-os csökkentés is simán kivitelezhető, ami a szervezet számára sokkal könnyebben tolerálható, mint pl. egy 0,25 mg-os frontin gyógyszer negyedelése. Persze van, akinek ez gond nélkül megy, a kisebb adagoknál is, de sokan vannak, akik erre nem képesek, mert olyan mértékű tüneteik keletkeznek. Ebben az esetben a diazepam elhagyás könnyebb lehet. Én örülök, hogy 0,5 mg alprazolamot lecseréltem 5 mg diazepamra, mert éppen a végére, a kisebb adagon könnyebb lesz kisebb, tolerálható csökkentéseket végeznem...Remélem legalább is, hogy képes leszek rá...